marți, 2 septembrie 2008

O nouă specie literară - statuia


Senzaţia e cea mai subiectivă trăire umană. Ne uimeşte prin spontaneitate şi încărcătura puternic subiectivă, chiar stranie uneori. Senzaţia e felul în care subconştientul îşi demonstrează prezenţa în fiinţa umană. Modul în care majoritatea o conştientizăm e prin apariţia întrebării: De ce simt asta acum, în acest loc, cu această persoană sau în această împrejurare?

Statuia sculptorului nu e altceva decât reprezentarea universului interior în lumea reală - transpunerea unei senzaţii în material. Acum imaginaţi-vă o statuie din cuvinte, o statuie care nu are nici o limitare fizică dată de materie sau vreo lege din lumea reală - o statuie care se foloseşte doar de imaginaţia cititorului pentru a putea recrea senzaţia autorului într-un alt univers interior.

Ca specie literară, statuia e o creaţie de scurtă întindere, în versuri sau în proză care are ca singur obiectiv trezirea unei senzaţii în imaginaţia cititorului. Văd apariţia ei ca pe o conştientizare mai largă a faptului că arta există doar prin prisma universului interior. Mai mult, ea poate fi un sprijin pentru artistul modern care nu are talent la pictură sculptură sau muzică şi vrea să transpună propriile senzaţii fără a se lovi de bariera materialului.

Impactul acestei idei în lumea literară e greu de prevăzut. Mult mai probabil însă ar fi un impact în lumea virtuală a blogger-ilor, unde s-ar mula extrem de bine pe spaţiul restrans destinat unui articol şi pe lipsa de prejudecăţi cu care începe să ne obişnuiască această lume. Ca un exemplu dau articolul meu anterior "Mireasă cu aromă de tutun" şi articolele sper numeroase pe care le voi scrie în acest format.

2 comentarii:

  1. La prima recitire, articolul mi-a părut prea metaforic şi prea puţin ancorat în realitate. Totuşi s-ar putea să existe cititori care înţeleg astfel de "abureli", şi care poate au îmbraţişat ideea. Pentru o mai bună ancorare în realitate vreau să precizez că "statuia" este o idee personală care se află la primul turneu în afara universului meu, şi în consecinţa are deocamdată un singur adept.

    RăspundețiȘtergere
  2. Dupa 5 ani în casatorie cu so?ul meu cu 2 copii, so?ul meu a început sa ac?ioneze ciudat ?i sa iasa cu alte doamne ?i mi-a aratat dragoste rece, în mai multe rânduri, amenin?a ca va divor?a de mine daca îndraznesc sa-l întreb despre afacerea lui cu alte doamne, eu a fost total devastat ?i confuz pâna când un vechi prieten de-al meu mi-a povestit despre o caseta de vraji pe internet, numita Dr. Ogundele, care ajuta oamenii cu rela?ii, casatorie ?i alte probleme, de asemenea, cu puterile vrajilor de dragoste, la început m-am îndoit daca a?a ceva exista vreodata. dar m-am hotarât sa încerc, când îl contactez pe dr. Ogundele, el mi-a spus ca ma va ajuta ?i dupa 24 de ore so?ul meu se va întoarce la mine ?i ma va iubi mai mult ca niciodata, m-a ajutat sa arunc o vraja de dragoste pe so?ul meu ?i în 24 de ore so?ul meu s-a întors la mine ?i a început sa-mi ceara scuze, acum a încetat sa mai iasa cu alte doamne ?i cu ale lui cu mine în bine ?i în realitate. Dr. Ogundele este real daca ave?i nevoie de un fel de ajutor Contacta?i aceasta caseta excelenta pentru rezolvarea problemei dvs. de rezolvare astazi. Am acceptat sa-i împarta?esc numele pe Internet, de aceea fac acest lucru acum e-mail: ogundeletempleofsolution@gmail.com sau direct WhatsApp ?i Viber: +27638836445. Dr. Ogundele ...

    RăspundețiȘtergere